פטישים מיניים: חקירת ההשפעה של תשוקות חריגות

פטישים מיניים: חקירת ההשפעה של תשוקות חריגות

מספר מילים 544

כשזה מגיע למין, רוב האנשים מוכנים לחקור את הטעם האישי שלהם. בעוד שחלקם נוטים למפגשי "וניל", אחרים נהנים לתבל את הדברים במעט ניסויים. היכנסו לפטישים: פרקטיקות והעדפות מיניות שנוטות יותר לצד הקיצוני של הספקטרום הארוטי. בעוד שפעילויות מסוג זה יכולות לכלול כל דבר, החל מתנוחות ייחודיות ועד לכלים שונים, הפטיש הידוע ביותר קשור לחפצים ולחומרים שאינם מיניים שאנשים יכולים להתעורר מינית מהם.

מכיוון ששורשי המונח "פטיש" נעוצים בפסיכולוגי, טבעי לתהות מה באמת מניע אנשים לעסוק בפעילויות כאלה. בעוד שחלקם עשויים להימשך לפטישים בגלל החידוש שלהם, אחרים עשויים להיות מונעים על ידי צורך פסיכולוגי פנימי מסתורי. לא משנה מה הסיבה המדויקת, פטישים יכולים להיות מוטמעים עמוק בפרקטיקות המיניות של מי שמתרגל אותם.

בהתחלה, אפשר לחשוב על מגוון הפטישים המיניים כמוזרים או אפילו חריגים. עם זאת, כאשר נחקרים יותר, פטישים יכולים לספק לנו תובנה גדולה יותר לתוך מעמקי המיניות האנושית. על מנת להבין טוב יותר את הסוג המוזר הזה של התנהגות מינית, מאמר זה יחקור את הצורות השונות של פטישים, סיבות אפשריות מדוע אנשים עוסקים בהם, ואת ההשפעות האפשריות שיכולות להיות להם על הפסיכולוגיה של הפרט.

מהו פטיש?

פטיש הוא עניין קיצוני בחפץ או בפעילות. היא מוגדרת גם כקיבעון על חפץ דומם או על חלק גוף כמקור לעוררות מינית – במילים אחרות, הנאה או סיפוק מיני המופקים מחפץ או חלק גוף שאינו של אדם או בעל חיים. הרעיון של פטישים קשור לעתים קרובות paraphilias, אשר מוגדרים כפעילויות הכרוכות עוררות מינית לחפצים, מצבים, או אנשים שאינם קשורים בדרך כלל לפעילות מינית.

כמה דוגמאות לפטישים נפוצים כוללות: מציצנות (ריגול אחר מפגשים מיניים אינטימיים), פרוטיוריזם (נגיעה או התחככות באדם שאינו מסכים), ונקרופיליה (משיכה מינית לגופות). פטישים יכולים לכלול גם פרקטיקות מקובלות יותר כגון BDSM (שעבוד ומשמעת, סאדו-מזוכיזם ודומיננטיות/כניעה).

מקורות הפטישים

מקורותיהם של הפטישים מגוונים ומרובדים. פסיכולוגים מחזיקים בדעות מרובות על האופן שבו פטישים עשויים להתפתח. תיאוריות מסוימות מציעות שאנשים עשויים ליצור החזקה לחפצים או פעילויות בחייהם המוקדמים ובסופו של דבר להתעורר מהם. תיאוריה זו נתמכת על ידי הממצא כי חפצים פיזיים או פעילויות שאדם נחשף אליהם בגיל צעיר עשויים להיות קשורים לזהותו המינית.

תיאוריות אחרות של פטישיזם מתמקדות יותר בגורמים פסיכולוגיים בודדים, כגון חוסר התפתחות מינית או דיכוי מיני. רוב הפסיכולוגים מסכימים כי אין הסבר דומיננטי וכי כל שילוב של התיאוריות אפשרי.

ההשפעות של פטישים

ההשפעה של פטישים יכולה להיות חיובית ושלילית כאחד. אנשים רבים מוצאים אותם מעוררים ומשחררים, בעוד שאחרים עשויים למצוא אותם מטרידים ואף מסוכנים.

ההיבטים החיוביים של פטישים יכולים לכלול תחושה גדולה של הישג בשליטה במיומנות חדשה, כמו גם תחושה מוגברת של ידע עצמי וכוח. בנוסף, אנשים מסוימים מוצאים פטישים להיות דרך מרגשת לחקור את המיניות הייחודית שלהם.

באופן דומה, פטישים עשויים גם להציע סיפוק מיני משופר. כפי שכתב החוקר והאנתרופולוג סר ריצ'רד פרנסיס ברטון ביומנו בשנת 1883:

"עם כל התעצמות של הלילה, תחושת העונג הארוטי גוברת… נראה שאדם בר דעת שיש לו נטייה להנאות מוזרות/יוצאות דופן יכול לשאוב יותר עונג מלהוסיף להן את תבלין הסכנה".

אבל למרות חיוביים פוטנציאליים אלה, פטישים יכולים להיות גם השפעה פסיכולוגית שלילית. לדוגמה, אנשים מסוימים המתרגלים פטישים עשויים להרגיש אשמה וחרטה לאחר מכן. בנוסף, נטייתה של החברה לראות בפטישים חריגים הפכה אותם לטאבו מסוים.
אתר מומלץ-www.europeansexunion.com

מסקנה

לטוב ולרע, פטישים הם חלק מהחוויה המינית האנושית. בין אם הם מכווני קינק או אורתודוקסיים יותר, פטישים הם חקירה אל מעמקי המיניות האנושית, ומציעים תובנה פוטנציאלית לגבי מה מדליק אותנו, מדוע ולאיזו מטרה.

כמו בכל סוג של חקירה, חשוב להבין הן את החיוביות והן את השליליות הקשורות לפטישים ולזכור תמיד לתרגל אותם באחריות.

בלוג סקס ויראלי מאמרים נוספים

לפענח את הסודות: מדריך מקיף לכתיבה על סקס בוויקיפדיה

כאחד האתרים הפופולריים ביותר בעולם, ויקיפדיה הפכה למקור המידע העיקרי עבור מיליוני אנשים. וכשמדובר בנושאים כמו סקס, זה לא יוצא מן הכלל. כפלטפורמה פתוחה המאפשרת שיתוף פעולה ותרומה, לוויקיפדיה יש פוטנציאל להיות משאב רב ערך למידע…

לפענח את הסודות: מדריך מקיף לכתיבה על סקס בוויקיפדיה

יחסי מין: הבנת הקשר הפיזי והרגשי

יחסי מין הם היבט בסיסי של יחסי אנוש וביטוי טבעי של משיכה ואהבה. זהו מעשה שנעשה משחר ומתמיד ויש לו ערכים תרבותיים, דתיים ורגשיים משמעותיים ליחידים ולחברות. עם זאת, למרות שכיחותו, יחסי מין הם עדיין נושא…

יחסי מין: הבנת הקשר הפיזי והרגשי

לשחרר את כוחה של הטנטרה: לחקור את התרגול העתיק

כאשר אנו שומעים את המילה "טנטרה", רבים מאיתנו עשויים מיד להעלות תמונות של מעשים מיניים ופרקטיקות אקזוטיות. עם זאת, טנטרה היא הרבה יותר מזה. זהו תרגול הוליסטי ורוחני שקיים כבר אלפי שנים, ושורשיו בהינדואיזם ובבודהיזם. טנטרה…

לשחרר את כוחה של הטנטרה: לחקור את התרגול העתיק