אוננות: חקירת ההיסטוריה שלה, היתרונות והמיתוסים הסובבים אותה

אוננות: חקירת ההיסטוריה שלה, היתרונות והמיתוסים הסובבים אותה

מספר מילים 462

אוננות היא פעולה של הנאה עצמית, והיא קיימת כבר אלפי שנים. בעבר, מוסכמות חברתיות וטאבו סביב המנהג הובילו להרבה בושה וסטיגמה; בתרבויות רבות, אוננות נתפסה כמשהו לא מוסרי וחוטא. כעת אנו ברי מזל לחיות בעידן שבו רבות מהגישות המיושנות הללו כלפי אוננות מתחילות להתפוגג. ככל שלמדנו להבין טוב יותר את תפקידה בבריאות המינית והנפשית, אנשי מקצוע ואנשי ציבור כאחד הופכים פתוחים יותר ומקבלים יותר את השיטה.

לאורך מאות שנים, אוננות נקראה במספר שמות שונים, המפורסם שבהם הוא "זיהום עצמי" – מונח שהפך פופולרי באמצע המאה התשע עשרה על ידי הרופא והסופר רב ההשפעה אייזק בייקר-בראון. בתחילת המאה העשרים, זיגמונד פרויד האמין כי אוננות היא חלק חשוב בהתפתחות הילד, וציין זאת ברבים מכתביו על מיניות כחלק ממושב החינוך למבוגרים בריאים (HASTE). מאוחר יותר, הסקסולוג אלפרד קינסי תיעד את הפרקטיקה בקרב מגוון אוכלוסיות בדוחות קינסי פורצי הדרך שלו.

כיום, אוננות מקובלת כפרקטיקה נורמלית ובריאה, הן מבחינה פסיכולוגית והן מבחינה פיזית. ישנן ראיות הולכות וגדלות – המגובות במחקרים פסיכולוגיים שונים – כי גירוי עצמי טוב לבריאות הנפשית והפיזית אצל מבוגרים ואפילו ילדים. בנוסף למתן אמצעי חקירה עצמית, אוננות יכולה להיות גם כלי שימושי ביותר בניהול מתח והפגת מתח. יתר על כן, מכיוון שהיא מערבת רק את הגוף שלך, זוהי דרך נטולת סיכון עבור אנשים לשפר את החוויות המיניות שלהם: אוננות יכולה לעזור לשפר את החוויות המיניות על ידי מתן הזדמנות לחקירה וניסוי ללא חשש מהשלכות שליליות פוטנציאליות.

מנקודת מבט פיזיולוגית, אוננות היא אחת הדרכים היעילות ביותר לעורר שחרור של הורמונים מסוימים, כגון אוקסיטוצין, דופמין וסרוטונין. כמו הורמונים אלה לעזור לעורר תחושות של שמחה ורווחה, הם יכולים לעזור להפחית בעיות כגון דיכאון וחרדה. בנוסף, הפעולה הפיזית של אוננות יכולה גם להוביל לאורגזמות חזקות ותכופות יותר, כמו גם תחושה כללית טובה יותר של סיפוק מיני.
לחצו כאן

בנוסף ליתרונות הבריאותיים הרבים שלה, אוננות יכולה להיות חוויה מתגמלת מאוד, אינטימית ואפילו מאשרת חיים. הקדשת זמן לעיסוק בהנאה עצמית יכולה להיות סוג של טיפוח עצמי, והיא יכולה להוביל לשיפור דימוי הגוף – במיוחד כאשר הוא משולב עם מחשבות חיוביות על הגוף. בנוסף, מחקרים מצביעים על כך שפעולות של גירוי עצמי יכולות להוביל לתחושות אינטימיות גדולות יותר ואף לעמדות חיוביות יותר כלפי בני זוג.

לבסוף, למרות ששורשי פעולת העינוג העצמי נעוצים במין ובפיזיולוגיה, חשוב לציין שמדובר ביותר מסתם הנאה. אוננות היא דרך מצוינת לחקור ולהבין את הגוף והרצונות של האדם, כמו גם כלי רב עוצמה לחקר המיניות והזהות. יתר על כן, כשמדובר במיניות, זו יכולה להיות דרך להתנסות ולהביע ללא חשש מהשלכות שליליות פוטנציאליות.

שאלות נפוצות

ש: האם יש סיכונים בריאותיים הקשורים לאוננות?

ת: באופן כללי, לא. עם זאת, אם מבוצעת יתר על המידה וללא שימון מתאים, אוננות יכולה להוביל לגירויים, כאב ואפילו שפשופים בעור. לכן, חשוב לתרגל אוננות בטוחה ומתאימה.

ש: האם אוננות היא חטא?

ת: לא. בתרבויות רבות, אוננות נתפסה היסטורית כלא מוסרית או חוטאת, אך זהו מושג מיושן. בחברה בת זמננו, אוננות מקובלת כפרקטיקה נורמלית ובריאה, ומוסדות דתיים רבים כבר לא רואים בה משהו מביש.

בלוג סקס ויראלי מאמרים נוספים

לפענח את הסודות: מדריך מקיף לכתיבה על סקס בוויקיפדיה

כאחד האתרים הפופולריים ביותר בעולם, ויקיפדיה הפכה למקור המידע העיקרי עבור מיליוני אנשים. וכשמדובר בנושאים כמו סקס, זה לא יוצא מן הכלל. כפלטפורמה…

לפענח את הסודות: מדריך מקיף לכתיבה על סקס בוויקיפדיה

יחסי מין: הבנת הקשר הפיזי והרגשי

יחסי מין הם היבט בסיסי של יחסי אנוש וביטוי טבעי של משיכה ואהבה. זהו מעשה שנעשה משחר ומתמיד ויש לו ערכים תרבותיים, דתיים…

יחסי מין: הבנת הקשר הפיזי והרגשי

לשחרר את כוחה של הטנטרה: לחקור את התרגול העתיק

כאשר אנו שומעים את המילה "טנטרה", רבים מאיתנו עשויים מיד להעלות תמונות של מעשים מיניים ופרקטיקות אקזוטיות. עם זאת, טנטרה היא הרבה יותר…

לשחרר את כוחה של הטנטרה: לחקור את התרגול העתיק