אוננות: היתרונות הפיזיולוגיים והפסיכולוגיים

אוננות: היתרונות הפיזיולוגיים והפסיכולוגיים

מספר מילים 571

בין ההתנהגויות הפרטיות והלא מובנות ביותר הידועות לאנושות, אוננות הייתה מקור למסתורין ולקונפליקט פוטנציאלי במשך מאות שנים. למרות הנוהג הנרחב שלה ואת השמצה, באופן מפתיע מעט מידע הוא הבין על היתרונות הפיזיולוגיים והפסיכולוגיים של אוננות. במילים פשוטות, אוננות היא התנהגות מגרה מינית של גירוי עצמי לצורך השגת הנאה מינית. המונח המכונה גם "אונאניזם", שימש לעתים קרובות באופן משפיל; עם זאת, עם כניסתה של הרפואה המודרנית, הבנות ברורות יותר של היתרונות הפיזיולוגיים והפסיכולוגיים שלה מתעוררים.

בסך הכל, אוננות יכולה לשפר את הבריאות הפיזית, הנפשית והרגשית. מבחינה פיזית, זה יכול להפחית מתח ולהוריד לחץ דם, להקל על כאבי מחזור, להגביר עוררות ותחושה, ולשפר את בריאות הערמונית ואת השליטה בשלפוחית השתן. מבחינה פסיכולוגית, זה יכול להגביר את ההערכה העצמית, להפחית חרדה ודיכאון, ולהגביר את האנדורפינים הטבעיים של הגוף, להמריץ את הפרט עם תחושה של חיוביות ורגיעה. עבור אנשים רבים, במיוחד אלה ללא גישה לפרטנרים מיניים, זוהי הצורה העיקרית של שחרור מיני ויכולה לספק אינטימיות וחיבור משופרים כאשר הם מתנהלים בפתיחות רגשית.

שורשי האוננות נעוצים בצורות ההומנואידיות המוקדמות ביותר, עם עדויות ארכאולוגיות המראות כי בני האדם הקדומים עסקו בתרגול בצורה כלשהי במשך אלפי שנים. ידוע כי היוונים, הרומאים ותרבויות מוקדמות כמו האצטקים תיעדו צורות שונות של התנהגות הן באמנות והן בספרות. מנקודת מבט רפואית מודרנית, אוננות נחשבת לפעילות בטוחה יחסית. ובכל זאת, יש כמה אזהרות פוטנציאליות שאנשים צריכים להיות מודעים אליהן.

ראשית, הפעילות יכולה להיות ממכרת במקצת, וליצור קשיים פסיכולוגיים בהתקשרות ובמערכות יחסים אם מתעללים בה. כמו כן, הצורה הלא נכונה emperature והוא יכול להרגיש כמו UTI במהלך אוננות יכול להוביל אי נוחות פיזית. בנוסף, עבור אלה עם מצבים רפואיים קיימים, במיוחד הנוגעים למערכת הרבייה, לגעת בעצמך באופן שיהיה קשור בדרך כלל עם הפעילות יכול להיות מסוכן. מסיבה זו, תקשורת נכונה עם ספקי שירותי הבריאות מומלצת מאוד.

בסך הכל, אוננות נראתה כבעלת יתרונות פיזיולוגיים ופסיכולוגיים מרובים, במיוחד כאשר היא מתורגלת במתינות. מבחינה פיזית, זה יכול להפחית מתח ולהוריד את לחץ הדם, להקל על כאבי מחזור, להגביר גירוי ותחושה, ולשפר את בריאות הערמונית ואת השליטה בשלפוחית השתן. מבחינה פסיכולוגית, זה יכול לשפר את ההערכה העצמית, להפחית חרדה ודיכאון, ולהגביר את האנדורפינים הטבעיים של הגוף, להמריץ את הפרט עם תחושה של חיוביות ורגיעה. עבור אנשים ללא גישה לפרטנרים מיניים, זוהי לעתים קרובות הצורה העיקרית של שחרור מיני, המספק אינטימיות וחיבור משופרים כאשר הם מתנהלים בפתיחות רגשית.

סיכונים רפואיים של אוננות

על פי רוב, אוננות נחשבת לפרקטיקה בטוחה, עם סיכונים בריאותיים מינימליים. עם זאת, כאשר מתורגלים יתר על המידה או בצורה לא בטוחה, ישנם סיכונים שאנשים צריכים להיות מודעים אליהם.
עבור לאתר

אוננות מוגזמת: אוננות מוגזמת עלולה להוביל למגוון בעיות בריאותיות פיזיות ופסיכולוגיות, כולל דיכאון, תסכול ואשמה. בנוסף, אוננות מוגזמת יכולה למנוע ממישהו ליצור יחסים אינטימיים.

טכניקות לא בטוחות: כמה צורות מסוכנות של אוננות שעלולות להוביל לפגיעה פיזית הן אלה שנעשו עם מכשירים כגון חפצים חדים וויברטורים חשמליים. בנוסף, שינוי טמפרטורה קיצוני או לחץ על איברי המין במהלך אוננות יכול לגרום דלקת רקמות ונזק.

מחלות זיהומיות: בדרך כלל, אוננות בסביבה בטוחה ונקייה נושאת סיכון קטן להעברת או הידבקות במחלות מדבקות מאוד כגון HIV, הרפס, הפטיטיס או כלמידיה. עם זאת, כאשר אנשים חולקים חומרים כגון חומרי סיכה וצעצועים, עדיין קיים סיכון קל לחלות במחלה.

מסקנה

אוננות היא התנהגות בעלת היסטוריה ארוכה ומשמעות בחברה שלנו. זה כבר זמן רב נחשב כהתנהגות פרטית שנויה במחלוקת, אבל יותר ויותר ראיות מצביעות על כך שמדובר בפועל נורמלי, בריא, עם יתרונות פיזיולוגיים ופסיכולוגיים מרובים. ובכל זאת, זה צריך להיות מתורגל בזהירות, כפי שהוא יכול להיות ממכר, להוביל לפגיעה פיזית, או להעביר מחלות זיהומיות. בסופו של דבר, באמצעות אמצעי זהירות והבנה נאותים, זה יכול לספק לאנשים צורה בטוחה ומהנה של אינטימיות מינית.

בלוג סקס ויראלי מאמרים נוספים

לפענח את הסודות: מדריך מקיף לכתיבה על סקס בוויקיפדיה

כאחד האתרים הפופולריים ביותר בעולם, ויקיפדיה הפכה למקור המידע העיקרי עבור מיליוני אנשים. וכשמדובר בנושאים כמו סקס, זה לא יוצא מן הכלל. כפלטפורמה פתוחה המאפשרת שיתוף פעולה ותרומה, לוויקיפדיה יש פוטנציאל להיות משאב רב ערך…

לפענח את הסודות: מדריך מקיף לכתיבה על סקס בוויקיפדיה

יחסי מין: הבנת הקשר הפיזי והרגשי

יחסי מין הם היבט בסיסי של יחסי אנוש וביטוי טבעי של משיכה ואהבה. זהו מעשה שנעשה משחר ומתמיד ויש לו ערכים תרבותיים, דתיים ורגשיים משמעותיים ליחידים ולחברות. עם זאת, למרות שכיחותו, יחסי מין הם עדיין…

יחסי מין: הבנת הקשר הפיזי והרגשי

לשחרר את כוחה של הטנטרה: לחקור את התרגול העתיק

כאשר אנו שומעים את המילה "טנטרה", רבים מאיתנו עשויים מיד להעלות תמונות של מעשים מיניים ופרקטיקות אקזוטיות. עם זאת, טנטרה היא הרבה יותר מזה. זהו תרגול הוליסטי ורוחני שקיים כבר אלפי שנים, ושורשיו בהינדואיזם ובבודהיזם.…

לשחרר את כוחה של הטנטרה: לחקור את התרגול העתיק